joni.lanki@gmail.com

12.2.2015

Näin unta poikalapsesta, joka piteli kädessään ongenkoukkua, vähän hämmentyneenä. Hän mietti, mistä saisi madon koukkuunsa. Seisoskeli ikkunan edessä, kun hänen takaa ilmestyi valtava hauki, joka nielaisi hänet. Poukama on täynnä haukia, suuria ja karheaselkäisiä kuin krokotiilit.

Tämä tapahtui kaksi vuotta sitten ja se palaa mieleeni yhtäkkiä, välähtää silmissä. En ole kertonut isälle, jolta lapsi on kadonnut. Minulla ei ollut sydäntä kertoa hänelle.

Pakenen nopealla autolla jättiläistä, joka ampuu minua ohjuksilla. Tuntuu hyvältä ajaa, se tuntuu puhtaalta ajamiselta. Tulen kaupungin syrjäseudulle, jätän auton kioskin lähelle. On kesä ja paljon ihmisiä syömässä jäätelöä. Minä kävelen nurmikolla ja mietin, mistä löytäisin tarpeeksi korkean tähystyspaikan.

Tähystystornia on aina syytä etsiä, muutenkin.

1 kommentti :

  1. ...tähystystorneja, valoskannereita, peilejä jotka valehtelevat oikein. Luomien alla kesät jatkuvat kirkkaina, minä tosin olen viime aikoina nähnyt lähinnä honkien reunustamien huviloiden hämäriä pihoja, jutellut niille, joita en tapaisi koskaan.

    VastaaPoista